Polityka PRYWATNOŚCI
Sklepu internetowego SAVIN KIDS
www.bysavin.pl
obowiązująca od dnia 25.05.2018 r.

1. DEFINICJE
1.1. Administrator Dany Osobowych (ADO) – Joanna Stachura prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą SAVIN KIDS Joanna Stachura z siedzibą w Izdebniku (34-144) ul. Spacerowa 78, wpisana do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr NIP: 5512364038 i REGON:
367153995, właściciel sklepu internetowego SAVIN KIDS pod adresem internetowym
www.bysavin.pl.
1.2. Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną,
fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP
urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za
pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
1.3. Polityka – niniejsza Polityka Prywatności.
1.4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1.5. Ustawa – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (druk sejmowy 240).
1.6. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem
www.bysavin.pl.
1.7. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca sklep internetowy lub korzystająca z jednej albo
kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
2. PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU
2.1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie
niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług i towarów, a także informacje o
aktywności Użytkownika w sklepie internetowym. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz
cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania ze sklepu
internetowego przez Użytkownika.
3. CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory
oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii),
przetwarzane są przez Administratora:
3.1.1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, obsługi zamówień, sprzedaży towarów i usług
w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w sklepie internetowym,
informacji o usługach o towarach, udostępniania formularzy kontaktowych – wówczas
podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art.
6 ust. 1 lit. b RODO);

3.1.2. w celu obsługi zamówień- wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.1.3. w celu obsługi reklamacji – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania do wykonania umowy i obsługi ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit b
RODO);
3.1.4. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest
uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu
analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych
funkcjonalności i świadczonych usług;
3.1.5. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą
prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO)
polegający na ochronie jego praw;
3.1.6. w celach marketingowych Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest
uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na dostarczeniu
zamówionej komunikacji marketingowej, w tym w formie newsletterów, tj. wiadomości e-
mail, zawierających informacje o aktualnych ofertach, promocjach czy konkursach.
3.2. Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach
systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania
chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących
systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach
informacje przetwarzane w związku ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również
w celach technicznych w szczególności, dane mogą być tymczasowo przechowywane i
przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów
informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w
systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i
atakami.
4. MARKETING
4.1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań
marketingowych, które mogą polegać na kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących
ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe;
4.2. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników dla celów marketingowych w związku z
kierowaniem do Użytkowników reklamy i informacji handlowej o charakterze kontekstowym (tj.
reklamy i informacje handlowe, które nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika).
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wówczas w związku z realizacją uzasadnionego
interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4.3. Administrator nie przetwarza danych osobowych Użytkowników, za pośrednictwem plików cookies
oraz innych podobnych technologii, dla celów marketingowych aby kierować do Użytkowników
reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika).
4.4. Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych za pośrednictwem e-
mail innych środków komunikacji elektronicznej, dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane
dla celu wysłania takich informacji. Podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes
SAVIN KIDS polegający na wysyłce informacji marketingowych w granicach udzielonej przez

Użytkownika zgody. Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby
marketingu bezpośredniego, w tym profilowania. Dane będą przechowywane w tym celu przez
okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu SAVIN KIDS, chyba że Użytkownik sprzeciwi się
otrzymywaniu informacji marketingowych.
4.5. Zgoda do realizowania działań marketingowych może być w każdym momencie wycofana.
5. PORTALE SPOŁECZNOŚĆIOWE
5.1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora
prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, Google +,
Pinterest). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu
informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju
wydarzeń, usług oraz towarów, a także w celu komunikacji z użytkownikami za pośrednictwem
funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych.
5.2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w celu wskazanym
powyżej jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej
marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.
6. PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA
6.1. Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego
Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez
zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
6.2. Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania
Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W
związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i
statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do
informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika
(komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
6.2.1. pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas
trwania sesji (ang. user input cookies);
6.2.2. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na
czas trwania sesji (ang. authentication cookies);
6.2.3. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania
nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
6.2.4. sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na
czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
6.2.5. trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub
nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),
6.2.6. pliki cookies służące do zapamiętywania zawartości koszyka na czas trwania sesji (ang.
shopping cart cookies);
6.2.7. pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w
tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy
sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów
dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do
identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji.

Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można
znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

6.3. Administrator wykorzystuje również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z
kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator przechowuje
informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym
urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Wykorzystanie plików cookies
oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych, w
szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, wymaga uzyskania
zgody Użytkownika. Zgoda ta może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki,
a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie
historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki.
7. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
7.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu
przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu
wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych
w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes
Administratora.
7.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest
niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym
czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie
okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
8. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
8.1. Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
8.1.1. Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie
zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych
osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania,
zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i
planowanym terminie ich usunięcia;
8.1.2. Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię
przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
8.1.3. Prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności
lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje,
jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
8.1.4. Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których
przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały
zebrane;
8.1.5. Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje
dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę
osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami
retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie
wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);

8.1.6. Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane
w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone
przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer.
Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod
warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie
Administratora jak i tego innego podmiotu;
8.1.7. Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której
dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w
celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
8.1.8. Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą,
może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie
uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych lub
ze względów związanych z ochroną mienia). Sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać
uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora;
8.1.9. Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane
dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z
prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
8.1.10. Prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza
przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane
dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8.2. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych, można złożyć:
8.2.1. w formie pisemnej na adres: SAVIN KIDS Joanna Stachura, ul. Spacerowa 78, 34-144 Izdebnik
8.2.2. drogą e-mailową na adres: stachura.joanna@wp.pl
8.3. Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w
szczególności z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do
otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.); z jakiego procesu przetwarzania
dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność na stronie internetowej,
otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe na określony adres email, itp.);
zjakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele marketingowe, cele analityczne, itp.).
8.4. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej
wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
8.5. Odpowiedź na zgłoszenia zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie
konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach
takiego przedłużenia.
8.6. Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek, a w przypadku
wniosków skierowanych listownie, listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile z
treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim
przypadku należy podać adres e-mail).
9. ODBIORCY DANYCH
9.1. W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w
szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom

takim jak banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe,
konsultingowe, kurierzy, agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych).
9.2. W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym
podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
9.3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika
właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji,
opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego
prawa.
10. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
10.1. Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od
tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane
osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia
ochrony, przede wszystkim poprzez:
10.2. współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do
których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
10.3. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
10.4. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;
10.5. w razie przekazywania danych do USA – współpracę z podmiotami uczestniczącymi w programie
Tarcza Prywatności (Privacy Shield), zatwierdzonym decyzją Komisji Europejskiej.
10.6. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie
ich zbierania.
11. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
11.1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe
przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do
danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze
względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na
danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i
współpracowników.
11.2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne
podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w
każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
12. DANE KONTAKTOWE
12.1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail stachura.joanna@wp.pl lub adres
korespondencyjny stachura.joanna@wp.pl, telefon: 575 052 181;
12.2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
13. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
13.1. Polityka obowiązuje od dnia 25.05.2018 r., jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby
aktualizowana.

4